Nikkor_80-200mm

Ačkoli jsem se svou fotografickou výbavou velmi spokojen, rozhodl jsem se vyměnit stávající teleobjektiv Nikkor 80-200/f2,8 EF AF-D. Pořídil jsem s ním skvělé fotografie a posloužil mi opravdu dobře. Nákup teleobjektivu mě naučil dívat se na svět mnohem „fotografičtěji“ – začal jsem vyhledávat zajímavé subjekty, izolovat jednotlivé zajímavé elementy. Taktéž mně to nutilo kontrolovat expozici, protože fotit na 200mm s časy kolem 1/50s prostě nejde.

Objektiv jsem již prodal. 

Rocky-Mountains - i do hor se teleobjektiv skvěle hodí, kresba je nekompromisní - jen ta váha na nošení není ideální...

NIKON D80 (80mm, f/7.1, 1/125 sec, ISO400)
Rocky-Mountains – i do hor se teleobjektiv skvěle hodí, kresba je nekompromisní – jen ta váha na nošení není ideální…

Jediným důvodem, proč toto sklo bude hledat nového majitele je váha – 1.275g je opravdu dost, pokud chodíte po horách a počítáte nejen každé kilo, ale i každé deka. Když jsem naposledy fotografoval na Novém Zélandu, podařilo se mi udělat několik skvělých fotografií, na delší túry po horách se mnou však neputoval. Občas jsem toho litoval (třeba když jsme v horském sedle McKinnon Pass potkali horské papoušky Kea). Z tohot důvodu jsem se rozhodl pro nový Nikkor 70-200 f4 – který je podstatně lehčí. Ztrátu světelnosti jako krajinář dokážu oželet.

Datail trávy - podání rozmazaného pozadí je perfektní

NIKON D90 (170mm, f/2.8, 1/160 sec, ISO400)
Datail trávy – podání rozmazaného pozadí je perfektní

Detail listu

NIKON D90 (200mm, f/3.5, 1/400 sec, ISO200)
Detail listu

Z deštného pralesa

NIKON D80 (120mm, f/6.3, 1/250 sec, ISO500)
Z deštného pralesa

Nikkor 80-200mm ostří od 1,5m – makro s tím sice nepořídíte, může tak však dělat krásné detaily.Bokeh je subjektivně opravdu krásný. Objektiv má devíti lamelovou clonu, takže při nočních fotografiích dostanete krásné hvězdičky.

Vynikající pomocník pro fotografování venkovních portrétů

NIKON D90 (200mm, f/2.8, 1/800 sec, ISO200)
Vynikající pomocník pro fotografování venkovních portrétů

I v interiéru pořídíte krásné detaily

NIKON D90 (200mm, f/2.8, 1/50 sec, ISO800)
I v interiéru pořídíte krásné detaily – používal jsem jej na focení konferencí

Portrét v interiéru

NIKON D90 (145mm, f/2.8, 1/100 sec, ISO400)
Portrét v interiéru

Je vynikající na venkovní portréty, byl mi skvělým pomocníkem u několika svateb. Znám několik profesionálních svatebních fotografů, kteří na tento objektiv dodnes nedají dopustit a o výměně na novější stabilizované verze ani neuvažují. Pro portréty v interiéru už je potřeba mít trošku místa, na 80mm má objektiv fantastickou kresbu.

Racek u Elby - i když je ostřící motorek staší generace, ostření v kombinace s D7000 nebo D90 v pohodě stačilo na zachycení letících ptáků

NIKON D7000 (105mm, f/4, 1/8000 sec, ISO100)
Racek u Elby – i když je ostřící motorek staší generace, ostření v kombinace s D7000 nebo D90 v pohodě stačilo na zachycení letících ptáků

Terej bílý

NIKON D80 (200mm, f/2.8, 1/2500 sec, ISO320)
Terej bílý

Volavka v letu

NIKON D7000 (200mm, f/5, 1/1250 sec, ISO400)
Volavka v letu

Kosatky u Vancouver Island

NIKON D90 (200mm, f/3.5, 1/2500 sec, ISO400)
Kosatky u Vancouver Island

Jelen v Jasperu

NIKON D80 (170mm, f/2.8, 1/320 sec, ISO400)
Jelen v Jasperu

Pokud máte rádi divokou přírodu a láká vás fotografování zvěře, může být tento objektiv prvním krůčkem. Stabilizaci pro fotografování akce nevyužijete. Autofokus sice nemá silent wave motorek, ale pokud nefotografujete velmi rychlé pohyby, chybovost není velká. Nejsem sportovní fotograf, ale nafotit tenisty s tímto objektivem nebyl problém.

Rafael Nadal v akci

NIKON D7000 (135mm, f/4.5, 1/1250 sec, ISO400)
Rafael Nadal v akci

Roger Federer

NIKON D90 (170mm, f/3.2, 1/4000 sec, ISO200)
Roger Federer

Nejvíce jsem používal objektiv pro fotografování krajiny. Pokud jste krajinářem a nemáte teleobjektiv, o hodně přicházíte. Dnes už si nedovedu představit, že bych jel fotografovat do Českého ráje, natož pak do Toskánska, bez teleobjektivu. Díky netradiční perspektivě vznikají opravdu silné snímky.

Jarní Toskánsko

NIKON D90 (155mm, f/6.3, 1/250 sec, ISO200)
Jarní Toskánsko

 

Islandský kostelík

NIKON D90 (185mm, f/4, 1/400 sec, ISO400)
Islandský kostelík

 

Český ráj

NIKON D90 (80mm, f/8, 1/125 sec, ISO200)
Český ráj

 

Bezděz

NIKON D90 (80mm, f/8, 1/500 sec, ISO200)
Bezděz

Ranní mlhy

NIKON D7000 (125mm, f/5.6, 1/160 sec, ISO200)
Ranní mlhy

Mlha v Toskánsku

NIKON D90 (80mm, f/6.3, 1/200 sec, ISO200)
Mlha v Toskánsku

Siena

NIKON D90 (100mm, f/5, 1/500 sec, ISO200)
Siena

Lake O'Hara - Kanada

NIKON D80 (80mm, f/2.8, 1/640 sec, ISO250)
Lake O’Hara – Kanada

Velká Fatra

NIKON D7000 (170mm, f/8, 1/200 sec, ISO100)
Velká Fatra

Pole v Českém ráji

NIKON D7000 (120mm, f/6.3, 1/200 sec, ISO100)
Pole v Českém ráji

Pavučina

NIKON D7000 (170mm, f/5.6, 1/320 sec, ISO100)
Pavučina